Selectează o Pagină

Cum atragi mai multi clienți ideali pentru afacerea ta?

de | ian. 22, 2021 | Profilul clientului ideal

Cea mai frecventă provocare a business-urilor mici este că nu reușesc să atragă suficienți clienți noi, chiar dacă produsele și/sau serviciile lor sunt foarte bune, iar clienții actuali îi recomandă.

Majoritatea clienților ajung să cumpere doar în urma recomandărilor primite, iar asta face ca ritmul în care afacerea se dezvolta să fie mult mai lent decât potențialul sau real.

Care este motivul și ce este de făcut?

Secretul este să îți concentrezi atenția asupra clienților tăi ideali.

 

Ce sunt clienții ideali?

Clienții ideali sunt cei mai buni clienți ai tăi. Mai exact, acei clienți care au în comun următoarele caracteristici:

  • cumpără frecvent de la tine și generează cele mai mari încasări
  • nu negociază niciodată prețul sau oferta ta
  • nu îți dau bătăi de cap, iar feedback-ul lor este întotdeauna constructiv
  • te recomandă de fiecare dată când au ocazia.

 

Probabil, acum te gândești că sună prea bine pentru a fi adevărat și că este aproape imposibil să existe o rețetă simplă prin care să atragi rapid doar clienți ideali.

Vestea cea bună este că există o astfel de rețetă, iar cu ajutorul ei orice proprietar de afacere, indiferent de mărimea acesteia, poate atrage cei mai potriviți clienți și își poate dezvolta rapid și în siguranță afacerea.

De fapt, asta este primul lucru la care ar trebui să-l faci înainte să pornești la drum cu o afacere nouă. Să îți definești foarte bine audiența căreia te adresezi și să te concentrezi asupra celor mai profitabili dintre aceștia.

Să afli cum arată, ce problemă i-ar rezolva foarte bine produsul tău și unde îl găsești. Astfel, îți vă fi foarte simplu să înțelegi la ce mesaje reacționează și pe ce canale trebuiesă le comunici, astfel încât aceștia să aleagă să cumplere de la tine și nu de la concurența ta.

Din nefericire, prea putini dintre proprietarii de business-uri țin cont de acest aspect și de aici pornesc toate “bâjbâielile” în afacerea lor. Merg pe intuiție și ratează oportunitați imense.

Așadar, te încurajăm să începi cu cea mai simplă cale de a-ți dezvolta afacerea, definirea Clientului Ideal.

 

De ce este important să te adresezi doar clienților ideali?

 

Când vine vorba de achiziția clienților, o greșeală majoră pe care o fac cei mai mulți dintre proprietarii de business-uri mici este aceea de a se adresa cu produsul lor tuturor, în ideea că astfel își vor crește șansele de a vinde mai mult.

Ce se întâmplă, de fapt, este că abordarea și întreagă comunicare devine foarte vaga, iar rezultatul devine nefavorabil – ajung să cheltuiască bugete mari de marketing și se aleg cu ROI (Return of Investment) mic. Și astfel, în loc să atragă mai mulți clienți, dimpotrivă, atrag mai puțini și nu neapărat pe cei mai potriviți.

Conform studiilor, 80% din valoarea unui business este generată de 20% dintre clienți. Pentru a avea rezultate bune și pentru a genera rapid clienți noi profitabili, îți recomandăm să te concentrezi pe cei 20% dintre cei care generează 80% din încasările tale – clienții tăi ideali.

Află cine sunt clienții tai ideali, unde îi găsești și ce îi face să cumpere de la tine, pentru a le înțelege comportamentul de cumpărare și a atrage apoi cât mai mulți din aceasta categorie de clienți către business-ul tău.

Instrumentul folosit pentru a identifica acest tip de clienți este Profilul (avatarul) Clientulului Ideal.

 

Cu ce te ajută Profilul Clientului Ideal?

 

Pe scurt, răspunsul nostru ar fi – în tot ceea ține de dezvoltarea afacerii tale.

Profilul Clientului Ideal ar trebui să stea la baza oricărei strategii de marketing, dar, mai mult decât atât, este un instrument foarte puternic și util în orice direcție a business-ului tău, fie că vorbim de marketing, vânzări sau client service.

De fapt, Profilul Clientului Ideal este esențial în orice activitate care se referă la achiziția și păstrarea clienților.

 

Ce informații îți oferă Profilul Clintului Ideal

 

Profilul Clientului Ideal iți oferă răspuns la cele mai importante 3 întrebări care îți pot da direcția corectă pentru achiziția celor mai buni clienți:

 

1. Cine sunt cei mai buni clienți ai mei – din punct de vedere demografic și psihografic?

2. Unde îi găsesc – unde își îndreapta atenția (în online/ în offline)?

3. De ce cumpără produsul meu – care sunt avantajele și benefiiciile pentru care aceștia ar alege produsul meu?

 

Realizând profilul clientului ideal vei afla motivele reale pentru care cei mai profitabili dintre clienții tăi au nevoie de produsul tău. Vei înțelege care sunt obiectivele și provocările lor și ce anume îi face să revină la tine și să te recomande și altora.

Așadar, dacă definești corect profilurile clienților tai ideali și tii cont de acestea de fiecare dată când ai de luat o decizie în business-ul tău, vei fi întotdeauna în direcția corectă și vei atrage clienții potriviți. Astfel, afacerea ta, inevitabil, vă crește.

 

Citește mai departe și află care sunt metodele prin care atragi clienți ideali.

Sau descarcă ghidul complet și învață cum să identifici și să atragi clienți ideali pentru afacerea ta.

 

 

Citește mai multe din blogul nostru:

Descarcă Ghidul Magnetic

Îți punem la dispoziție un Ghid GRATUIT, prin care înveți să identifici şi să atragi mai mulţi clienți potriviți, într-o formă simplă și ușor de aplicat.

Ce primești?

un e-book de 30 pagini cu informații valoroase

un template editabil pentru crearea avatarelor tale

Cu ce te ajută?

să atragi mai mulţi clienți, dintre cei care generează cele mai multe încasări

să-ţi dezvolţi afacerea pe termen lung

Ghid Magnetic Marketing