Cea mai frecventă provocare a business-urilor mici este că nu reușesc să atragă suficienți clienți noi, chiar dacă produsele și serviciile lor sunt excelente, iar clienții actuali îi recomandă.
Majoritatea clienților ajung să cumpere doar în urma recomandărilor, iar asta face ca ritmul în care afacerea se dezvoltă să fie mult mai lent decât potențialul sau real.
Care este motivul și ce este de făcut?
Secretul este să îți concentrezi atenția asupra clienților ideali.
Ce sunt clienții ideali?
Clienții ideali sunt cei mai buni clienți ai tăi. Mai exact, acei clienți care au în comun următoarele caracteristici:
- cumpără frecvent de la tine și generează cele mai mari încasări
- nu negociază niciodată prețul sau oferta ta
- nu îți dau bătăi de cap, iar feedback-ul lor este întotdeauna constructiv
- te recomandă de fiecare dată când au ocazia.
Probabil, acum te gândești că sună prea bine pentru a fi adevărat și că este aproape imposibil să existe o rețetă simplă prin care să atragi rapid doar clienți ideali.
Vestea cea bună este că există o astfel de rețetă, iar cu ajutorul ei orice proprietar de afacere, indiferent de mărimea acesteia, poate atrage cei mai potriviți clienți și își poate dezvolta rapid și în siguranță afacerea.
De fapt, asta este primul lucru pe care ar trebui să-l faci înainte să pornești la drum cu o afacere nouă. Să îți definești foarte bine audiența căreia te adresezi și să te concentrezi asupra celor mai profitabili dintre aceștia.
Află cum arată, ce problemă l-ar rezolva foarte bine produsul tău și unde îi găsești. Dacă ai aceste informții îți va fi foarte ușor să înțelegi ce mesaje trebuie să le transmiți și pe ce canale trebuie să le comunici, astfel încât aceștia să aleagă să cumplere de la tine.
Din nefericire, prea putini dintre proprietarii de afaceri țin cont de acest aspect și de aici pornesc toate “bâjbâielile” în business. Merg pe intuiție, se adreseaza tuturor, transmit mesaje greșite și astfel ratează oportunități imense.
Așadar, te încurajăm să începi cu cea mai simplă cale de a-ți dezvolta afacerea, definirea Clientului Ideal.
De ce este important să țintești doar clienții ideali?
Când vine vorba de achiziția clienților, o greșeală majoră pe care o fac mulți dintre proprietarii de afaceri este că se adresa cu produsul lor tuturor, în ideea că astfel își vor crește șansele de a vinde mai mult.
Ce se întâmplă, de fapt, este că, atunci când te adresezi cu produsul tău oricui abordarea și întreagă comunicare devine foarte vagă, iar rezultatul devine nefavorabil – ajungi să cheltuiești bugete mari de marketing și te alegi cu ROI (Return of Investment) mic. Și astfel, în loc să atragi mai mulți clienți, dimpotrivă, atragi mai puțini și nu neapărat pe cei mai profitabili.
Conform studiilor, 80% din valoarea unui business este generată de 20% dintre clienți. Pentru a avea rezultate bune și pentru a atrage rapid clienți noi profitabili, îți recomandăm să te concentrezi pe cei 20% dintre cei care generează 80% din încasările tale – clienții tăi ideali.
Află cine sunt clienții tai ideali, unde îi găsești și ce îi face să cumpere de la tine, pentru a le înțelege psihologia din spatele comportamentului lor de cumpărare și a atrage apoi cât mai mulți din aceasta categorie.
Instrumentul folosit pentru a identifica acest tip de clienți este Profilul (avatarul) Clientulului Ideal.
Realizând profilul clientului ideal vei afla detalii importante despre cei mai buni clienți ai tăi, cum ar fi: informații demografice și psihografice (interese și comportamente de achiziție), obiective și provocari, în ceea ce priveste produsul/serviciul pe care îl vinzi, dar și locurile în care își petrec cea mai mare parte a timpului din online și offline.
Toate aceste informații te ajută să înțelegi cum să-ți deservești mai bine clienții ideali pe care îi ai deja, astfel încăt să cumpere mai mult și să devină promotorul afacerii tale, dar mai mult de-atat, îți oferă toate inflrmațiile necesare de care ai nevoie pentru a atrage mai mulți clienți ideali, asemenea lor.
În plus, dacă definești corect profilurile clienților tăi ideali și tii cont de informațiile obținute de fiecare dată când ai de luat o decizie în business-ul tău, vei fi întotdeauna în direcția corectă și astfel, afacerea ta va crește rapid și în siguranță.
Profilul Clientului Ideal ar trebui să stea la baza oricărei strategii de marketing, dar, mai mult de-atât, este un instrument foarte puternic și util în orice direcție a business-ului tău, fie că vorbim de marketing, vânzări sau client service.
De fapt, Profilul Clientului Ideal este esențial în orice activitate care se referă la achiziția și păstrarea clienților.
Citește mai departe și află care sunt metodele prin care atragi clienți ideali și cum poți folosi acest instrument pentru a atrage mai mulți clienți ideali.